Verzekering

Enkel recreanten, wedstrijdatleten of kangoeroes die in orde zijn met de aansluiting zijn verzekerd voor lichamelijke ongevallen! Dit betekent dat ROBA jouw ongeval kan aangeven bij de verzekeringsmaatschappij Ethias. Ethias zal de kosten terugbetalen die niet door de mutualiteit worden gedekt.

OPGELET, het gaat hier om een ONGEVALLENverzekering. Alle letsels als gevolg van overbelasting worden niet gedekt door de polis.

Wat doe je bij een ongeval?

  1. Breng je trainer op de hoogte van het letsel.
  2. Download je aangifteformulier hier. Je vult het formulier in en laat het medische attest invullen door de behandelende geneesheer.
  3. Het ingevulde formulier en het medisch attest stuur je ingescand per email door naar Jos De Bie (verantwoordelijke verzekeringen bij ROBA).
    Je emailadres zal dan verder gebruikt worden voor latere correspondentie over het ongeval. Voor minderjarige atleten wordt gevraagd om het email-adres van één van de ouders of voogd te gebruiken.
    • Ingevuld formulier en medisch attest NOOIT zelf naar Ethias sturen.
    • Opgelet: De aangifte moet binnen de 10 dagen na het ongeval bij Ethias zijn.
    Indien je niet de mogelijkheid hebt om de documenten in te scannen, contacteer je kernsecretaris die je graag verder helpt.
  4. Jos geeft je ongeval digitaal aan bij de verzekeringsmaatschappij en zal je per email het dossiernummer overmaken.
  5. Enkele weken later ontvang je een brief van de maatschappij waarin ze de ontvangst van jouw aangifte bevestigen. Deze brief bevat een referentie die je moet vermelden bij alle correspondentie over het ongeval met de verzekeringsmaatschappij.
  6. Vraag aan de mutualiteit een overzicht van de kosten die je zelf hebt betaald en stuur dit samen met andere facturen en apothekersrekeningen door naar de verzekeringsmaatschappij.
  7. Moet er nog een medisch attest worden bezorgd aan de verzekeringsmaatschappij, dan kan dit door het sturen van een mailtje met vermelding van het dossiernummer naar schadebeheer@ethias.be
  8. Indien je genezen bent, stuur je het attest van genezing door naar de maatschappij zodat het dossier kan afgesloten worden.
  9. Indien je hierover nog vragen hebt of wanneer je meer dan 4 weken na de aangifte nog geen antwoord hebt gekregen van Ethias, kan je altijd contact opnemen met Jos.

Contactpersoon: Jos De Bie